reklama

Z blata do kaluže

Raz som vo svojom článku „Podľa skutočnej udalosti...“ mierne nadnesene opísal život vo svojich hosťovských rodinách a ku koncu článku som sa vyjadril, že by som len veľmi nerád menil a odchádzal do tretej. Moje prianie bohužiaľ vypočuté nebolo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Môj prechod do novej rodiny sprevádzalo hneď niekoľko šokov. Ten najväčší bol asi, že som sa dozvedel o tom dozvedel ani nie 24 hodín dopredu. Jednoducho si ma jedného pekného večera posadili a oznámili mi, že idem meniť rodinu. Okamžite ma napadla otázka, prečo mi to hovoria až teraz, tak som sa opýtal, či to vedeli aj skôr. Dostal som odpoveď, ktorá ma nesmierne prekvapila. Vraj mi to nepovedali skôr práve preto, aby som nemal čas vymýšľať a vybavovať „nezmenu rodiny“. Milé.

V mojej súčasnej rodine mám štyroch súrodencov. Troch zdivočených bratov vo vekovom rozmedzí 10-15 a jednu pubertálnu sestru, ktorá očividne dáva najavo, že nie je spokojná so mnou v ich domácnosti. Dôvod je k tomu veľmi jednoduchý. Je tu so mnou ďašia výmenná študentka, ktorá tu bola predo mnou a v milosti je tu práve ona. Som tu ako rušivý element.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Štyri deti, dvaja dospelí, dvaja výmenní študenti. Dom je malý. Spím na zemi, na matraci, v izbe so súrodencom. Izba je malá. Doslova si cez noc dýchame na krk. Keď som tu bol prvú noc tesne pred spánkom som si položil otázku : „Boha, kde mám posteľ?“, teraz sa pýtam už len : „Boha, kde mám matrac?“. Mohlo by to byť však aj horšie, napríklad mohol by som sa pýtať : „Boha, kde je miesto, aby som si tam položil matrac?“. Mimochodom, včera mi niekam zmizol vankúš...

Som v Brazílii na výmennom pobyte na desať mesiacov, to znamená, že veci nemám práve málo. Štyri deti, dvaja dospelí, dvaja výmenní študenti. Miesta je málo. Nemám skriňu, poličky, miesto na osobné veci. Iba jeden provizórny regál, ktorý vyzerá ako požičaný z oddelenia nápojov v Tescu. Všetky ostatné osobné veci ako fotky, knihy, časopisy a iné drobnosti, ktoré mi to zpríjemňovali, sú zamknuté v kufri. Bohužiaľ, nie je miesto.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veľa ľudí, malý dom = veľký neporiadok. Nikto ho neopratuje. Prečo by aj ? Aj tak sa znovu zašpiní. Preto ma v kúpeľni pri sprchovaní napína, keď vidím pavučiny a očúranú záchodovú dosku.

Do školy chodím v uniforme. Tá sa väčšinou po týždne používanie zašpiní. Treba ju oprať. Priznám sa, nikdy som to nerobil. Už som sa naučil. Nemal som na výber. Veľa ľudí, veľa oblečenia, pre jedného človeka nezvládnuteľné. Každý si perie sám.

Rodina je silne veriaca. Musím sa pred jedlom modliť, pochytať sa s ľudmi okolo stola za ruky a povedať niekomu niečo pekné. Nikdy neviem, čo by to malo byť. Cudzí ľudia, ktorí porušili pravidlá výmenného programu Rotary klubu (v jednej domácnosti nemôžu byť dvaja výmenní študenti a mám nárok na vlastnú posteľ). Pekné je snáď len to, že o mesiac a pár dní budem doma, ale o to sa oni nijako nepričinili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo robiť ?...Nebudem s tým robiť nič. Zostáva mi dokonca zopár dní. Nebudem už robiť cirkus a žiadať o výmenu rodiny. Aj tak by trvalo dva týždne, kým by našli nejakú, čo by ma prijala.

Pokiaľ mám počas mojej výmeny akýkoľvek problém, mám určeného človeka z miestneho Rotary klubu (counselora), ktorý mi má pomôcť ho vyriešiť. Takže mal by som mu zavolať a povedať mu svoje problémy ohľadom rodiny a požiadať o náhradnú. Raz počas pobytu o to môžem požiadať. Prečo to ale neurobím ? Pretože bývam v rodine svojho counselora.

Tak idem si ja teda pohľadať matrac a vankúš a ľahnúť si, snívať si o domove...Sťažoval som sa na rodinu predtým, nepáčilo sa mi ich správanie, ale mal som pohodlie. Tu nemám splnené ani základné potreby. Doplatil som na staré známe „Keď sa cítiš zle, pamätaj, že vždy môže byť aj horšie.“ Prešiel som z blata do kaluže...Nie, z blata do žumpy...a topím sa...Mrzelo by ma, keby mi to malo pokaziť celkový dojem z môjho pobytu v tejto krajine, aj keď to teraz viem len veľmi ťažko posúdiť. Snáď sa tak nestane...

Tomáš Turanský

Tomáš Turanský

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študent, bývalý výmenný, ktorý si absolvoval rok v Brazílii a teraz si zvyká znovu na realitu. Zoznam autorových rubrík:  BrazíliaPolitikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu